Günümüzde hayatlar sosyal medyada yaşanıyor. Kişisel hesaplardan yapılan paylaşımlar çok hızlı yayılıyor ancak doğruyu bilen ile bilmeyenin, iyi veya kötünün arasındaki fark belirsizleşiyor. Zamanının çoğunu bu platformlarda geçiren gençlerimiz; kaynağı bilinmeyen bilgilere, videolara ve haberlere muhakeme etmeden inanıyor ve bunları düşünmeden paylaşıyor. Herhangi bir konu hakkında kolayca fikir kopyalayabiliyor. Kendi fikrini oluşturup, konu hakkında yorum yapması gerektiğinde ise zorlanabiliyor. Yorum yapmakta güçlük çektikleri için yeni sınav sistemindeki, yeni nesil sorularda da zorlanıyor. Lipman'a göre; çocuklarla felsefe, çocuğun kendi akıl yürütmesini ve sorgulamasını sağlamaktır. Projede öğrencilerimizin; düşünme becerilerini geliştirebilmek amacıyla P4C'nin yöntem olarak kullanılacağı çalışmaları, atölye ya da sınıflarda uygulamayı, projeye katılan okullarla projenin zenginleşmesi ve yaygınlaştırılması hedeflenmektektedir.